1e dag - Amsterdam-Quito-Otavalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marc Boom - WaarBenJij.nu 1e dag - Amsterdam-Quito-Otavalo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Marc Boom - WaarBenJij.nu

1e dag - Amsterdam-Quito-Otavalo

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

21 Oktober 2015 | Ecuador, Quito

Vandaag breekt dan eindelijk onze zomervakantie aan. We gaan dus dit jaar naar Ecuador en de Galapagos eilanden. Een lekker stukje vliegen. Officieel 12 uur maar de piloot maakte er vandaag 10u en 50 minuten van. Om 10 uur vertrekken we van Schiphol maar worden onderweg 7uur teruggezet in de tijd. Zo rond 14.15 uur komen we aan. Wat me opvalt is dat het niet meteen bloedheet is. Dat is hier op de evenaar anders. Het hele jaar een vrij constant klimaat met temperatuur. De reisleider Merika zegt dat het in Quito waar we geland zijn een hete dag is. 25 graden. Nou dat zijn goede vooruitzichten als dat een maximum is. We rijden nog eens twee uur naar ons hotel in Otavalo. We passeren hierbij de evenaar, waar Ecuador naar is vernoemd (evenaar is equator in het Latijn). De afstand is geloof ik 95 km maar in de Andes gaat dat wat moeizamer. We hebben een drie maanden oude bus, maar ik geloof met een naaimachine motor. Wat een moeite heeft hij met het klimmen . Zal Chinese makelij zijn, want ook hier nemen die het land over zou vindt de bevolking. Investeren heet dat officieel. In Otavalo verblijven we de komende twee nachten. Eenmaal in het hotel verfrissen we ons en gaan we om 19.00 uur lopend naar een leuk lokaal restaurantje met de groep. Een lange tafel. We worden bediend door iemand van de lokale bevolking die hier van een indiaansen stam zijn. lekker gegeten , grote flessen bier op tafel en alvast met deze en gene kennisgemaakt.
Maar de nog ouderen ons waren een beetje gesloopt van de reis zonder slaap, dus gaan we bijtijds op hotel aan en vinden we ons terug op bed rond 22.15 uur.

• 22 Oktober 2015 - 17:23

Ria Muchall:

Leuk weer een verslag van jou. Verheug me op de komende weken. Hoop ten minste dat het weken duurt! Heel benieuwd hoe jullie dat land ervaren. Heel veel plezier.
    Groetjes Ria

• 24 Oktober 2015 - 10:11

Wiet:

Super Marc, ga weer lekker meegenieten. Ben heel benieuwd wat jullie allemaal gaan zien en meemaken. We gaan het lezen.
    Mooie dagen en veel plezier, Wiet

Tags: Amsterdam, Quito