8e dag - Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Marc Boom - WaarBenJij.nu 8e dag - Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Marc Boom - WaarBenJij.nu

8e dag - Baños

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

28 Oktober 2015 | Ecuador, Baños

Een vrije dag in Baños die wij naar eigen wens kunnen indelen. Na een ontbijt gaan we op bad met een gedeelte van de groep op pad. We rijden de stad uit waarna een gestage rit begint de berg op. Deze bus , enfin dat had ik al verteld. Na verloop van tijd komen we op een hoog gedeelte. We hebben een schitterend uitzicht op alle bergen rondom Baños. Hier staat ook een boomhut “Casa del Arbol” van waaruit de vulkaan wordt gemonitord. We zitten op 2660 m. Onderaan de boomhut hangen twee schommels waarin je als je uitzwaait boven de afgrond komt te zweven. Ik heb gisteren al als een straaljager gevlogen dus vandaag maar niet. Na wat rond gelopen te hebben en ook het huisje met apparatuur te hebben bekeken waarmee de vulkaan Tungurahua wordt bewaakt, dalen we weer af naar de bus.

We rijden naar een lager gedeelte en hebben een mooi uitzicht over de stad omklemd of beter gevangen tussen de bergen. Waaronder de vulkaan . Iedereen weet hier dat wanneer hij tot uitbarsting komt de stad er niet goed voor staat. Hij is het hele jaar in beweging, maar vandaag natuurlijk niet geen rook geen vuur.
Dan is de bedoeling dat we wandelend gaan afdalen. Maar de reisleidster neemt zo blijkt achteraf een verkeerd pad. We lopen een behoorlijk stuk maar uiteindelijk kunnen we niet verder. De zon is ook verdwenen en het miezert een beetje. Ik heb er gelijk geen zin meer in. Ik had wat voorbereiding verwacht maar dit is dus pet. We besluiten de bus maar weer op te trommelen en drinken ondertussen wat bier en limonade.
Eenmaal weer in de stad besluiten we met zn zessen ergens in de stad een lunch te gaan scoren. Een leuk stadje met natuurlijk een stadsplein en twee kerken. We gaan er in een naar binnen. Twee gaan weer terug naar het hotel en wij besluiten nog ergens op een terrasje wat te gaan drinken in de zon die al weer helemaal terug is.
Avonds weer met het groepje in een leuk restaurantje de dag afgesloten. M.a.w. een echt rustpunt deze dag in de vakantie

• 29 Oktober 2015 - 23:45

Buuf:

Leuk verslag buurtjes! Geniet er van. Het huis staat er nog